Dub 032019

Aká reklama sa vám vyplatí

Chvalabohu už nežijeme v dobe kedy bolo ťažké na svoju firmu upútať pozornosť. Reklama predáva a to hlavne dobre cielená a pútavá. Na výber je viacero variant, kde môžu firmy a živnostníci umiestniť svoju reklamu.
Rozšírenie internetu takmer všade spustilo fenomén reklamy na sociálnych sieťach. Už neplatí, že je to reklama určená mladším ľuďom. Svoje kontá a profily si zakladajú čoraz staršie ročníky. Pre firmu stačí si vytvoriť profil na sieti a upútať cieľovú skupinu niečím zaujímavým. Navyše je takáto reklama pomerne lacná a efektívna. Sami si určíte koľko chcete do reklamy investovať a sledovanie jej dosahu je tiež veľmi jednoduché vďaka štatistikám.

obchod

Reklama v novinách a časopisochfunguje dobre už desiatky rokov. Oproti tej na internete je však drahšia. Navyše musíte zvoliť naozaj dobrú stratégiu, aby si konzumenti vašu reklamu všimli a prečítali. Ste limitovaní aj graficky a kreatívne. Ľudia však stále radi listujú v novinách a ranná kávička spolu so správami v obľúbenom denníku sú rituálom mnohých z nás. Preto tento spôsob reklamy len tak nezanikne.

Využitie reklamných plôchako sú napríklad bilboardy nie sú zlým nápadom. Hlavne správne umiestnené bilboardy upútajú a vedia sa zaryť ľuďom pod kožu. Ak denne chodíte okolo toho istého sloganu, chtiac nechtiac sa vám dostane do podvedomia a v obchode siahnete práve na produkt z plagátu. Cena závisí od veľkosti a umiestnenia. Treba rátať aj s nákladmi na realizáciu. Podobne sú na tom aj plagáty a letáky distribuované do domácností. Náklady na takúto reklamu nie sú vysoké. Nevýhodou je, že niektorí ľudia hádžu letáky rovno do koša.

marketing

Reklama v televíziije najefektívnejšia z hľadiska počtu ľudí, ktorí ju uvidia a počujú. Napriek vysokej sume za televíznu reklamu sa vyplatí, pretože sa dostane k veľkému množstvu konzumentov. Cena sa odvíja od času vysielania. Najdrahšia je medzi 18.00 a 23.00 hod. Vysoká je taktiež cena za výrobu takejto reklamy. Preto ju využívajú hlavne veľké firmy s vybudovanou značkou.
Z ostaných spôsob reklamy môžeme spomenúť rozosielanie katalógov, reklama v rádiu, reklamné emaily, priame stretnutia s ľuďmi, lepená reklama na autách alebo na elektronických tabuliach.